Osaka...here I come!

29 april 2008 - Osaka, Japan

Ik ben nog niet goed en wel vertrokken of jullie hebben alweer een berichtje van me plakken (tja het hier is gratis internet en de computer staat meteen naast mijn slaapkamer, dus ja..;-).

Ik ben vanochtend goed in Osaka geland (9:30 lokale tijd, bij jullie is het als ik het goed heb, 7 uur vroeger). Daarna echter had ik wat opstart problemen, nl die van het type: `hoe kom ik nu in godsnaam van het vliegveld naar het guesthouse dat ik gereserveerd heb`, aangezien ik zo slim was geweest om de `routebeschrijving` te vergeten,arghh;-(!!

Tja en dan sta je daar...., in een land waar men vrijwel geen tot slecht Engels spreekt en de geschreven teksten abracadabra voor me zijn, aangezien ik geen biet van de Japanse tekens begrijp (ziet uit als: トシクシキトラニランノミシク ).

Maar goed, na wat flink gezoek,"gevraag", 2 metro-ritjes , een verdwaalde taxirit verder, ben ik uiteindelijk 2 uur later toch in het guesthouse aangekomen. Het is een apart guesthouse, even wennen: alles (de kamers, wc, douche,trappenhuis enz) is ontzettend klein en krap (in de douche moet je zelfs gebukt of zittend douchen omdat het te laag is om te staan!), alles is wel in traditionele Japanse stijl, dus op de slaapkamer (die ik deel met een Japans en Chinees meisje), liggen opgevouwen matjes met dikke dekens wat onze bedden zijn (de dekens zijn dikker dan de matjes), lage tafeltjes, geen stoelen, `schuifmuren` en veel hout en riet. Erg gezellig, sfeervol en leuk!

Na een uitputtende vlucht was ik wel toe aan een dutje, dus besloot ik maar eens de traditionele "bedjes" te gaan testen. En ik moet eerlijk zeggen, ik heb heerlijk geslapen, okey de vloer was redelijk hard en ik was natuurlijk totaal uitgeput, maar toch..... het ligt niet verkeerd!

En rond een uur of 17:00 ben ik maar weer eens opgestaan om nog bij daglicht de omgeving wat te verkennen en rond te wandelen....

Ben gewoon willekeurig wat gaan rondlopen en wat me tot nu toe is opgevallen:

Het is hier echt precies het tegenovergestelde van Ghana (niet gehaal onverwacht natuurlijk;-)!!!! Ik heb volgens mij zo`n beetje de 2 uitersten van landen uitgezocht. Alles is hier super netjes, loopt op rolletjes en is zeer georganiseerd. Ondanks de drukte is echt nergens chaos, alles is uiterst gestructureerd!! Osaka is een grote, drukke en moderne stad, maar het voelt niet aan als een grote, drukke moderne stad. Ondanks de drukte is het niet druk en opgejaagd, maar juist rustig en kalm en ondanks de grote, voelt het bijna aan als een klein gezellig dorpje!! Zelfs een enkele `zwerver`, die ik zie, heeft zijn spulletjes geordend en opgeruimd en zit rustig een boekje te lezen..!  Overal en alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit..

Ik heb echt met een heerlijk gevoel rondgewandeld! Super!!

Wat wel hetzelfde is als in Ghana zijn de mensen: ook hier zijn ze (gelukkig) weer uiterst vriendelijk en behulpzaam! En ookal is het moeilijk communiceren vanwege de taal, men is en blijft erg vriendelijk.

Nou, na die heerlijke verkenningstocht door Osaka, ben ik nu dus weer terug in mijn guesthouse (bijna 20;00 lokale tijd) en ben ik, zittend op de grond aan een laag tafeltje, meteen naast mijn slaapkamer,

dus gratis en voor niks aant internetten en om met jullie even mijn ervaringen te delen...:-)

Het was een lange dag, dus ik denk dat ik zo maar eens op tijd onder de wol ga zodat ik morgen weer fris en fruitig verder kan gaan met mijn verkenningstocht door Osaka!

Sayoonara

X Claudia