Surprise!! Back home!

8 december 2008

Ja lieve lezers..... Een aantal van jullie zullen het ondertussen wel al weten, maar "I'M BACK"!!!

Yep, na al die maanden ben ik weer terug in ons eigen mooie kikkerlandje en het lijkt alweer bijna alsof ik nooit ben weggeweest! Ik heb mijn precieze thuiskomst een tijdje geheimgehouden (ik heb altijd volgehouden dat ik 'begin januari' pas terug zou komen), omdat ik een aantal mensen graag wilden verrassen... En ik moet zeggen dat dat goed gelukt is:-).

Afgelopen woensdag avond laat ben ik op Schiphol aangekomen, na een ontzettend lange en vermoeiende vlucht (nou ja, om precies te zijn 3 vluchten; eerst dik 10 uur van Samoa naar LA, 4 uur wachten, vervolgens dik 10 uur van LA naar London, weer een paar uur wachten en daarna nog 1,5 uur van London naar Amsterdam). Dus uitgeput kwam ik op Schiphol aan waar mijn lieve papa, mama en zusje op me stonden te wachten.  En yep, al snel was weer duidelijk dat ik terug in Nederland was....na vertrek op Schiphol stonden we al meteen in de avondspits! Dus ook de terugweg van Amsterdam naar Limburg was nog een hele opgave;-).

Maar goed, rond 20;00 kwamen we dan toch eindelijk Abdissenbosch binnengereden en kon ik lekker mijn eigen, schone, heerlijk bedje induiken!!!!! Geweldig!!

Na lang slapen, stond voor de volgende avond de 'verrassing-actie' voor mijn lieve vriendinnetjes gepland!! Ik had vanuit het buitenland al een maand geleden met 1 vd meiden geregeld (door te zeggen dat ik heel graag met iedereen tegelijk wilden bellen/spreken)  dat er vanavond een 'meiden-avond' zou plaatsvinden en dus iedereen bijelkaar zou zijn.  Dus 1 vriendin was gedeeltijk op de hoogte van de 'verrassings-actie', alleen dacht zij dus dat ik als verrassing (voor de rest) vanuit het buitenland zou gaan bellen.

Maar nope, mijn plan was dus om onverwachts voor de deur te staan.... En ik was nog aant het bedenken hoe ik aan deze verrassing nog een extra tintje kon geven..... en tja, toen schoot het me te binnen..... wat beter dan de dag voor Sinterklaas, om als zwarte piet te komen binnen rennen :-)!!! Als dat geen extra tintje is;-)....  Dus ja, nu moest alleen nog even snel een zwarte piete kostuum geregeld worden. Gelukkig heb ik een hele lieve mams en zusje, die dat voor mij gehaald hebben en rond 18;30 stond ik dus verkleed als zwarte piet voor de deur bij Koko..... haar man deed open, waar ik langs rende met de snelle mededeling dat 'ik' het  maar was (en hij me dus niet hoefde neer te takelen..... tja, er zal maar plosteling een vreemde zwarte piet zomaar je huis binnen rennen....).En rende ik al gooiend met strooigoed de woonkamer binnen..... Met wijdgeopende, geschrokken ogen werd ik de eerste paar seconden verstijfd aangekeken en vervolgens herkende Es me, die zonder iets te zeggen, maar wel schreeuwend uit haar stoel sprong en al gillend en springend op me af kwam gerend. Met z'n 2-en waren we aant springen.. en de rest had het de eerstvolgende seconden ernaar nog niet helemaal door en zaten ons vol verbazing en verwondering aan te kijken, met een uitdrukking: "Wat in godsnaam is hier aan de hand??"... Maar een paar seconden later viel ook bij de rest het 'kwartje' en stonden we met zijn allen omarmd  te schreeuwen en op en neer te springen...  Nou een geweldig onthaal toch:-) !!  Vrijwel de hele rest van de avond werd ik nog met verbazing en vol ongeloof aangekeken en konden ze het niet geloven dat ik het was...

Nou, de rest van de avond hebben we natuurlijk uitgebreid bijgekletst (en werd ik af en toe geknepen ;-) , om te kijken of het het wel echt was) en hebben we na al die maanden weer van elkaars gezelschap genoten!!    Tja, dus dat was me wel een avondje om nooit te vergeten!

En nu, ben ik alweer een paar dagen thuis.... en mijn agenda staat al volgepland om iedereen weer te zien.....  Verder heb ik natuurlijk last van een vette jetlag, maar voelt het goed om weer tuis te zijn  en vooral om weer iedereen te zien!  Maar af en toe toch alles met een beetje een dubbel gevoel.... want ja de afgelopen maanden waren toch echt gewoon geweldig (met een enkele uitzondering).. zoveel gezien, gedaan, ervaren.... zoveel indrukken, zoveel 'vrijheid', zo weinig routine, zo weinig gewerkt (3 dagen om precies te zijn;-))....... en dan nu weer terug naar de 'realiteit',  naar het 'echte leven'.... Tja, het zal weer even wennen worden en even zoeken worden om de voor mij 'juiste weg' hierin te vinden...... Maar goed, niks onoverkoombaars...

En ookal ben ik nu thuis, hou de komende tijd toch nog even deze reissite in de gaten, want ik zal de laatste weken van mijn reis nog zeker updaten en posten.... dus voor de geinteresseerden....

Liefs Claudia

1. Esje:
    8 december 2008
    Heeeeej pietjuhhhh :)
    Ja dat was me nog eens een verrassing zeg. Super! Jij weet hoe je iemand hieper de pieper krijgt en tranen van geluk kan bezorgen haha. Ik zal de foto's binnenkort wel ff mailen.
    Dikke kussss S-je :)
  2. Marianne:
    11 december 2008
    Welkom thuis, globetrotter!
    Fijn dat je weer gezond en wel in ons midden bent!
    Het is nu "alleen nog maar" een kwestie van weer terug acclamatiseren, maar met de feestdagen voor de deur kom je gelukkig wel in een van de mooiste tijden van het jaar terecht (vind ik tenminste...).
    En jouw thuiskomst maakt voor je meest dierbaren deze "advent-tijd" toch wel heel bijzonder!
    Geniet ervan en, als we elkaar daarvoor niet meer zouden zien: gezegende feestdagen!
    Liefs,
    Marianne
  3. marjo:
    13 december 2008
    Hoi Claudia,
    Fijn dat je weer gezond en wel terug bent. Ik heb je reisverslagen steeds gelezen en heb met je meegenoten. Nu lekker de tijd nemen om alle ervaringen te verwerken, je hebt nog een tijdje voor je weer gaat werken. Verheug me erop om je weer te zien.

Fijne feestdagen en tot volgend jaar,
    Marjo.
  4. Miguel:
    19 december 2008
    Tjonge jonge,

geweldige actie Pietje hahaha!!

gr
    Miguel