Het is zover..!!

22 januari 2008

Welkom allemaal op mijn reissite.

Hier zal ik zo goed als mogelijk al mijn reisavonturen proberen bij te houden, zodat jullie, thuisblijvers ook een beetje kunnen meegenieten ;-)

Lijkt me ook erg leuk om regelmatig up-dates of reacties van jullie te krijgen, dus aarzel niet om een berichtje achter te laten!!!

Op de kaart kunnen jullie mijn  reisroute volgen.  En hopelijk zal ik ook snel wat foto's kunnen plaatsen. Op mijn profiel is wat 'basisinformatie' te lezen. Ook kun je je aanmelden om een automatische e-mail te krijgen, als er een nieuw bericht geplaatst is. Je moet dan even je e-mail adres invullen.

Ik heb geen flauw idee, hoe regelmatig ik toegang tot internet ga hebben in Ghana. Dus durf even niet zeggen hoe goed ik deze site kan gaan bijhouden (alvast een 'heads-up' voor het geval jullie je afvragen waar mijn berichtjes blijven).

Nou, het is dus zover... Na nog een dikke week stressen om de laatste dingen geregeld en gedaan te krijgen, staat het nu echt te gebeuren!!

Vannacht om een uur of 04:00 (over een uurtje of 3 dus) vertrek ik van thuis uit naar vliegveld Brussel, waar ik rond 8:30 op het vliegtuig naar Ghana zal stappen. Als alles volgens plan verloopt zal ik in Accra (hoofdstad) rond de klok van 19;00 aankomen en word ik als het goed is opgepikt door iemand van " Meet Africa" (de vrijwilligersorganisatie waar ik het project bij ga doen).

Ik zal dan 2 dagen in Accra blijven en de 25ste zal ik met de bus naar Tamale, in het noorden van Ghana (zie kaart) reizen. Deze busrit zal ongeveer 12 uur duren.  Eenmaal aangekomen in Tamale verblijf ik 2 dagen bij de familie Tamaiko, van Meet Africa. Vanuit Tamale, reis ik vervolgens weer verder naar Bolgatanga. Hier zal ik tot de 31ste blijven en heb ik gedurende deze dagen een introductietijd.

En uiteindelijk zal ik dan de 31ste naar mijn vaste verblijfplaats voor de komende 2 maanden gaan.  Hierover weet ik zelf ook nog niet heel veel, behalve dat het bij een gastgezin in een traditioneel dorp buiten Bolgatanga is. En ik er waarschijnlijk geen beschikking over stromend water, sanitaire voorzieningen en electriciteit zal hebben. Dus ik ben eens benieuwd!

Ik weet....: ik hoor nu een aantal mensen denken "waarom Wil ze dit in godsnaam eigelijk doen".  Tja, ik heb die vraag de afgelopen weken regelmatig gekregen...  Maar ik vind het gewoon echt een uitdaging, wellicht zelfs een beproeving om dit mee te maken.  Het leven in een andere cultuur, met andere tradities, andere denkwijzen onder primitieve omstandigheden.... Het lijkt me een enorme (leer)ervaring. Nieuwe mensen leren kennen,  nieuwe dingen zien en meemaken, een mooi land bewonderen.  En ja, de verwachting is; dat ik het waarschijnlijk met momenten ook moeilijk zal gaan krijgen en ik alle mensen en dingen van thuis ga missen en er helemaal genoeg van heb om in de bosjes naar de wc te moeten gaan..... Maar  toch, ik ben blij dat ik dit ga doen en ik heb er enorm veel zin in (en hopelijk vind ik dit na afloop ook nog steeds;-)

Nou, tot zover mijn eerste 'Blog-bericht".

Hopelijk tot snel.

Liefs Claudia

1. alex rensen:
    Hey Claudia,

Ik wens je heel veel ervaring, uitdagingen en vooral veel gezondheid toe. Dat het je allemaal mag bevallen...Greetz Alex
  2. Melanie Vermeulen:
    Heel veel plezier !!! Go Girl
    Echt tegek geniet ervan..

Groetjes Melanie Vermeulen
  3. Miguel:
    Hey Afrikaantje,

Have fun en kijk eens of je een voetbaltalentje voor Roda jc ziet haha.
    Take care!
    Cheers Miguel
  4. Ankie:
    23 januari 2008
    Geniet, beleef en ervaar!
    grts Ankie
  5. Angela:
    Enorm veel plezier daar!
    Geniet ervan, super dat je dit doet!
    Groetjes Angela
  6. Issy:
    23 januari 2008
    Super Claudia! Veel plezier, geniet ervan!!!
    Grt. Issy
  7. MJeanne:
    Hey,
    hou je taai..... we zullen aan je denken!

"ja joa, dat deet ut claudia"
    groetjes, Mjeanne
  8. Toos:
    Hallo Claudia,
    Geniet en leer van iedere dag en pas op jezelf!!
    Groetjes Toos
  9. marc:
    23 januari 2008
    Clautje , let goed opgezelf en geniet ervan , als je terug bent wil ik wel weten of het klopt wat ze zeggen over donkere mannen hihihi ( grapje wah ) Een dikke knuffel
  10. Lily:
    Hoi Claudia

Geniet van elke dag

groetjes
    Lily
  11. natje:
    23 januari 2008
    wauwwwwww daar gaan we dan, met zijn allen elke week kijken naar de verhalen van Clau! spannend zeg! Heel veel plezier en tot blogs :-)
    kus kus Grote Nat (scheufke)
  12. nicole:
    Groeten,
    Afke
  14. Esje:
    Hey Clautje,
    We probeerden je nog om te praten gisterochtend op het vliegveld om toch hier bij ons te blijven, maar helaas... Hopelijk heb je tijdens je vlucht nog een beetje kunnen relaxen. Enne, ik ben stiekem ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Marc.. haha. Nou meissie, geniet ervan, doe voorzichtig en je weet het... "een leven zonder risico's is geen leven!!"
    Hele dikke kus Esje
  15. Marieke:
    Hee Claudia,

Wat ontzettend knap dat je dit doet!! En dapper!! Ik ga met veel plezier je reisblog lezen. Ben benieuwd naar al je avonturen!

Groetjes, Marieke
  16. esther kras:
    25 januari 2008
    ummm, net blijkbaar bij foto berichtje geplaatst.... heb net hyves door ;) nu dit nog... meissie ik denk aan je en enjoy en zoals ik ook bij de foto zetten, laat je niet kisten door die rottige muggen:) kus es